Personel Sağlık
13 Mart 2010, Cumartesi 22:20:26
Giriş Sayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle

Akdağ, Mecliste Sağlıkçıları İlgilendiren Soruları Cevapladı

21  Ocak  2009  Çarşamba
akdağ, mecliste sağlıkçıları ilgilendiren soruları cevapladı
Benzer Haberler İçin Tıklayınız

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, MHP Kahramanmaraş Millet Vekili Mehmet Akif Paksoy'un Sözleşmeli sağlık personelinin özlük haklarına ilişkin sorusunu Meclis Kürsüsünden cevapladı.

Meclis Tutanakları :

Değerli Milletvekilimiz. Sayın milletvekillerim, hem 4924 sayılı Kanun ile eleman temininde güçlük çekilen yerlerde sözleşmeli sağlık personeli istihdamı hem de 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesiyle sözleşmeli personel istihdamı tamamıyla vatandaşımızın ihtiyacına yöneliktir. Sayın Milletvekilimizin sorusunda batı illerinde de sözleşmeli personel istihdamı yapıldığı ifade edilmiştir. Doğrudur bu. Çünkü burada biz değerlendirmeyi Devlet Planlama Teşkilatının ilçelere göre yaptığı değerlendirmeye göre yapıyoruz. Yani yerine göre Erzurum'un, Kars'ın, Şırnak'ın bir ilçesindeki mahrumiyet, bazen Tokat'ın, Antalya'nın, Balıkesir'in bir ilçesinde de görülebilmektedir. Dolayısıyla sözleşmeli pozisyonları, gerek 4924 açısından olsun gerek 4/B açısından olsun, bu esaslar göz önüne alınarak yapılmaktadır, özellikle 4924 atamaları.

Takdir edersiniz ki, binlerce pozisyonun belirlenmesi ve binlerce atamanın yapılması sırasında çok az sayıda da olsa bu yerlerin isabetle tespit edilmediği olabilmektedir. Bunu biz yakın bir takiple değerlendiriyoruz ve her yıl, bu vize edilen yerleri Maliye Bakanlığımız ve Devlet Personelle bir araya gelerek görüşüyoruz, bu atamaları daha doğru yerlere yapmak için, daha doğru kararlar almak için de gayret ediyoruz.

Burada şöyle bir nokta var: Bu istihdam modelini, özellikle 4924'ü kullanarak hem Güneydoğu'da hem Doğu Anadolu'da hem Orta Anadolu'da hem de bahsettiğim diğer ilçelerde gerçekten eksikliği çekilen birçok sağlık personeli ihtiyacını karşılayabildik.

Tabii, burada sürekli olarak önümüze getirilen bir eş durumu mevzusu var. Değerli milletvekilleri, bu pozisyonlar Sağlık Bakanlığının az sayıdaki pozisyonunu oluşturmaktadır. Dolayısıyla bu pozisyonları tercih eden değerli meslektaşlarımız (doktorlar, hemşireler, ebeler ve diğer meslektaşlar, sağlık çalışanları) bu pozisyonların aslında oraya ait bir pozisyon olduğunu bilerek kuralara girmekte ve bu şekilde işlerine başlamaktadırlar.

Takdir edersiniz ki, bir biçimde eş durumu tayinleriyle veya mazeret tayinleriyle biz bu personelleri burada alırsak cumhuriyet tarihinde bizden önceki dönemlerdeki hataya düşmüş oluruz. Buradaki vatandaş sağlık hizmetini yeniden alamaz hâle gelir.

Doğrudur, zaman zaman bu kabil eş durumu durumlarından dolayı bazı sıkıntılar çıkmaktadır ama bu pozisyonlara müracaat eden meslektaşların, pozisyonların oraya ait olduğunu bilerek buna göre tercihlerini yapmaları gerekiyor. Yani biz bir ebeyi eş durumundan dolayı Tokat'ın bir ilçesinden alıp da şehir merkezine veya Ankara'ya getirirsek aslında biz orada yaşayan bütün vatandaşlara haksızlık yapmış oluruz. Bu değerli çalışanlarımıza yüksek ücretler de veriyoruz. O zaman herkes işini gücünü buna göre planlayacak, gidip orada çalışacak. Yani Ben devlet kapısına girdim, nasıl olsa burası bir giriş kapısı oldu, yarın istediğim yere giderim. şeklindeki bir düşünce bu kadrolar için mümkün olmamalıdır. Burada önemli bir nokta da şudur değerli milletvekilleri: Gerçekten bu pozisyonlara eleman göndermekte çok zorluk çekiyoruz. Bize sürekli olarak bu meseleler gelir ama ben eş durumundan dolayı Muş'a gitmek isteyen yahut ne bileyim, Mardin'e gitmek isteyen, Kars'a, Ardahan'a gitmek isteyen kimseye bugüne kadar hiç rastlamadım. Talepler daha çok batı şehirlerine olmaktadır: Ankara'ya, İzmir'e, Aydın'a, Muğla'ya… Bunu biz bu şekilde yapamayız, yürütemeyiz. Sağlık hizmeti olmazsa olmaz bir hizmettir, ertelenemez bir hizmettir. Onun için bu noktada, bu pozisyonlar özel pozisyonlardır.

Bakınız, mesela, soruda da var zaten, 9/1/2009 tarihi itibarıyla -güncellemeyi o zaman yapmışız- 272 bin, 657/a maddesine göre kadrolu personelimiz var Sağlık Bakanlığımızda. 4/b maddesine göre 36 bin var, 2.999 vekil ebe hemşiremiz var, 14.256 kişi de 4.924'e göre var. Yani çalışanların büyük çoğunluğu, bildiğimiz klasik memuriyette çalışan insanlar ama özel durumlar için, sağlık hizmetinin devamlılığı açısından, biz bu şekilde de bir istihdam çeşitliliği sağlamış bulunuyoruz. Bunun gerçekten dönüşüm programımız itibarıyla vatandaşlarımızın yararına olduğunu da tespit etmiş durumdayız

Devamında milletvekili söz istedi:

MEHMET AKİF PAKSOY (Kahramanmaraş) - Teşekkür ederim. Sayın Bakana teşekkür ediyorum.

Sayın Bakanım, sözleşmeli personel konusunda sorumu sormuştum. Şimdi, bugün, Ankara İl Müdürlüğünde görevli bir teknisyen arkadaş geldi, hanımı sözleşmeli personelmiş, Erzincan'da çalışıyormuş. Eşim yanıma gelemiyor, tabii sözleşmeli personel olduğu için. Ben gitmek istiyorum Erzincan'a beni de göndermiyorlar. Ne yapalım biz? diyor. Ben de size soruyorum Sayın Bakanım, ne yapsın bunlar?

Teşekkür ederim.

Meclis Başkanı araya girip Bakan Akdağ ve vekillere teşekkür etti. Oturuma ara verildi

_______________________________________________________________________________________________________
107170 kez okunmuştur. Yorum Ekle Arkadaşına Gönder Sayfayı Yazdır


derman abla / 03.06.2009

bizlerin dertlerini kimse anlayamayacak 4924 olmak zor çocuğumun okulu var eşim yanımda değil biz derdimizi nasıl anlatacağız ben batı demiyorum ailem mardinde mardini istiyorum 5 yıldır ardahandayım artık burdan gitmek istiyorum SAYIN BAKANIM GEREKİRSE AYAKLARINIZA KAPANALIM TAYİN VERİN YAHU
serpppiiil / 04.04.2009

adamın umrunda değilki nasılsa para veriyo insanlık haklarımız yok ayrıca bize kadro verdide bizmi kabul etmedik ha doğu olayıda bizede mecburi hizmet versin 4 yıl 5yıl ama sonunda gidebilelim ve doğuda görev yapmayanada kısıtlama getirsin o süre boyunca çakılı olsun ama yok devlet herşeyi bilir ya inşallah onun evladıda biz gibi olur türkiyede işsizlik yokya konuşur bide anlamdığım sanki babasını hayrına veriyo biz okul okumadık sınavlara girmedik haketmedik ya
centiylmen / 27.03.2009

sayın bakanım duy artık sesimizi bizler eşimizden ayrılma noktasına geldik
baki4924 / 18.02.2009

sayın bakanımız güzel söylemişde 2004 den buyana kadrolu alım yaptılarda bizmi katılmadık işe başlamayalımda ne yapalım hırsızlıkmı
saydex2585 / 27.01.2009

niye yayınlamıyorsunuz yazzdıklarımızı sayın bakan beyefendi hazretleri kızmasın diye mi bakın biz kızıyormuyuz tepkilerimizi okutmaya çalışıyoruz sadece bugün okumalarını sağlayın ki yarın daha kötü durumlara maruz kalmasınlar ki bu politikayla sağlıkçı olup halen oy vermeyi düşünenin karakterinden şüphe ederim arkadaşlar artık uyanalım milli eğitim bakanından daha damı yurttaşçı mr.bakan yoksa milli eğitim bakanı doğu güneydoğu düşmanı mı artık oyumuzla gelenler kendi menfaatlerine yada gizli emellerine bizi ortak etmelerine izin vermeyelim.gerekirse toplu istifa bile yapabiliriz sayın bakanımıza hava hoş çünkü o bizi zorlamamış ki gider arap ülkelerinden bolca personel getirir ho ho ho
zebercet / 26.01.2009

ahirette bunun hesabını nasıl vereceksiniz sayın bakan bize 4924lülere yaptığınız bu haksızlıkların sualini nasıl vereceksiniz...
giugno / 26.01.2009

arkadaşlar sağlık bakanımız 20:00-22:00 saatleri arasında Habertürk Televizyonunda Soru-Yorum Programında Balçiçek PAMİR'in konuğu olacaktır.sorularımızla katılalım lütfen..
şebboy / 25.01.2009

ALLAH akıl fikir vicdan versin bu insancıklara.hengisi acaba ayrı kalabiliyor ailesinden 1 gün.sayın bakanımız hacca en ufak çocuğunu bile götürdü ayrı kalamadı.nasıl oluyorda bu şatları biliyorlardıdiyebiliyor ben 1 0 sene bekledim tayinim çıksın diye,yıllarca özellerde çalıştım.böyle bir fırsat çıkmışken bunu elimin tersiyle itsemiydim.sanki kadro verdilerde biz istemedik.herşeye bir bahane var zaten .binin bakalım bu sağlıkçıların tepesine sonu ne olcaka.sonrada kaliteli hizmet bekleyin.
lyon2525 / 23.01.2009

sayın AKDAĞ 'a 4/b lilerin ne kadar maaş aldığını soran varmı hiç.Haberi yok galiba 820-880 ytl arası,biri söylerse memnun olurum.
erdemlii / 23.01.2009

eywallah bakanım da neden becayiş açılmıyo yapılan açıklamaya ters bir durum değil becayiş ısrarla bu konuyu göz ardı ediyorlar azda olsa sözleşmeli arkadaşlarımız bu sekılde sorunlarını halletmeye çalışırlar
mrdemiral / 22.01.2009

acaba bu partiye oy verecek bir sağlık personeli varmıdır. personel sağlık bir anket yapsa sonra bu anketin sonucunu biryerlere verse ne olur.
magdur / 22.01.2009

Sayın Hacı Bakanım tayinleri vermediğiniz için Ayrı kalan eşlerin ve babasız büyüyen çocuklarımızın vebali boyunuza......
kartal1300 / 22.01.2009

madem öle biz bu sözleşmelilerin durumunu bilerek seçip geldik buralara; peki bunlar millet vekilliklerinin durumunu bilerek gelmedimi. kendi özlük haklarında veya çalışmalarında neden degişiklik yapıyorlar acaba? bizimkine gelincede onlar bu durumu bilerek sektiler bu işi diyor....
jasmin / 22.01.2009

soruyorum sizlere hangi bakanlıkta görülmüş bu sistem.hepsi tekrar eskiye dönüyor.o zaman geçmişteki hatalarımı yapmış oluyorlar.sayın bakanım siz diyorsunuzki sözleşmeli kadroyu kendileri seçtiler diye.kadro açtınızda sırtımızımı döndük.sizlerde eşlerinizden ayrı yaşayın yada hiç istemediğiniz bir yerde zorunlu olarak çalışın.eğer personelinize saygınız varsa lütfen biraz empeti yapın.gün olur devran döner.allah bildiği gibi yapsın
aşgül / 22.01.2009

Allah ım kendimi çok kötü şeyler söylememk için zor tutuyorum.Allah sizi nası biliyosa öyle yapsın.kadrolu aldınızda bizmi gitmedik?sayın bakan Allah büyük seninde tepetaklak olduğunugörücem elbet.
melisa46 / 22.01.2009

SAYIN AKDAĞ:Herkese zorunlu doğu görevi yapsa dogudaki kadrolarda boş kalmıcaktır...nasıl asker ve polis mecburen dogu hizmeti için geliyosa saglık personelıde gelır....ya sayın editörler lütfen bu açıklama mı bir şekilde duyurun...ne bu bizim çilemiz ya..peki insanın emekli olmasına kadar süreç içinde bir köyde özelliklede dogunun bir köyünde kalması ne kadar mantıklı aceba bu da akıllarına geliyomu...BEN SADECE ŞUNU DER ŞUNU BİLİRİM SAĞLIK BAKANI İSTİFA......
simyatik / 22.01.2009

ALLAH AŞKINA OKADAR MUHALEFET MİLLET VEKİLNİN AKLINA;NEDEN 4/B Lİ ÖĞRETMENLERİN EŞ DURUMU VAR OZAMAN DİYE BİR SORU SORMAK AKLINA GELMİYORMU YAAA
mehti / 22.01.2009

arkadaşlar bizim sayımız az diye bizi eziyolarda eziyolar.Allahından bulsun, 5 senedir çocuğumdan ayrı yaşıyorum. bu kez gerçekten ümitlenmiştim.ama yine yıkım oldu.içimden ne çalışmak.nede geçirdiğim sıkıntı dolu 5 seneyi düşünmek geliyo.bişeyler yapalım lütfen.herkese çağrıda bulunuyorum.bunun arkasını bırakmıyalım.bizi küçük görmesinler artık. İnsaf be insafsızlar...
ebe / 22.01.2009

sayın bakanım kendinizce çok haklı ve çok güzel konusuyorsnz ama madolyonun öteki yüzünüde biz hatırlatalm annem babam çiftçi binbir zorlukla okuttu üniversiteden mezun olana kadar babam üstüne bitane yeni kıyafet almadı neden alamadı 4 yıllık alımı olamadığı için zamannda liseliler kıymette olduğu için işi beklemeden evlendik sonunda bi kadra açıldı 4924 kosa kosa basvurdk basvurmasaydıkta napsaydık acaba babamın trilyonlarınamı güvenseydim yoksa kocamamı yolsa sizin bol kepçe aldıgınız kadrolu braslaramı işimiz oldu çok sükür babamın yüzünü güldürcem dedk ama bu sefer esimden ayrı düştüm iki çocuğum var çok şükür sayın bakanım gerçekten göründüğünüz gibi inançlı biriysenz lütfen cevap verin 2 senedir çocuklarım baba özlemi çekiyo bazen 1 haftada bazen 2haftada bir görüşüyoruz ve çocuklarım her büyük erkeğe baba diye bağırıyorlar her zil çaldığında baba diye koşuyorlar lütfen elinizi vicdanınıza koyun ben gideyim demiyorum hiç olmazsa kocamın gelebilmesi için eş durumundan tayin isteyebilmesinin önünü açın bu arada eşim kadrolu ama sayenızde sözleşmeli olduğum için kanunen eş durumundan isteyemiyor bari onların yolunu açında bu yuvayı kurtarın yoksa bu kadar mazlum günahsız çocukların ecrini siz çekeceksiniz ben size bişey demiyorum allah diyorum bigün olucakta bu yanlıştan bizi kurtaracak diyorum saygılarımla
yaman / 22.01.2009

Sanki 4924 ve 4/b lilerin önüne atamalarda " kadrolu mu olmak istersin ? yada sözleşmeli mi?" diye seçenek konulup ta bizlerin sözleşmeliyi isteyerek tercih etmişiz gibi konuşuyor Sayın Bakan. Valla bravo
i.emirhan / 22.01.2009

sayın bakanımız bize bir süre versın ve biz
giugno / 22.01.2009

umutların tükendiği haberdir bu...arkadaşlar herkes buna göre davransın.sayımız azmış:14.256 kişi.çarp 2 ile (en az iki kişiyi etkiliyor hayatımız)28512 kişi eder.biz sandıkta konuşacağız.sayın bakan hacca bile giderken eşi ve çocuklarıyla gidiyor Allah kabul etsin ama bazı arkadaşlarımız ailelerini görmek için 6 ay beklemek zorunda.maaş fazla diyor:neresi fazla dağ başında ömür tüketmenin karşılığı 200 bin tl mi?bağzı yerlerde bu fark bile yok.kendileri seçti deniliyor:arkadaşlar biz seçim yaparken kaç adet memur alımı vardı soruyorum?ben 4924 lü ebeyim..3 yıl oldu kaç kadrolu ebe alımı olmuş? ben o zaman 21 yaşımdaydım ve bekardım şuan 25 yaşımdayım.bu kendileri seçmiş sözü ne anlama geliyor,yani ya hiç aile kurmayayım yada köyden biriyle evleneyim mi demek oluyor.madem bize eş durumu ve tayin hakkı vermiyorlar bu söz o manaya geliyor...ben kadrolunun aldığı parayı almak,kadroluyla aynı haklara sahip olmak istiyorm.eşit işe eşit ücret versinler..fazladan hiç birşey istemiyorum.fazlasını alsınlar eksik olan haklarımızı versinler..
nosferatu / 22.01.2009

sağlık bakanını seçimlerden önce istifya çağırıyorum sanki ak partili değil chp ajanı ya insan bu kadar cahil olabilir fazla maaş veriyormuş isteyerek gitmiş filan hem suçlu hem güçlüler 4/b lileri 4924 lülerle karıştırıyo aldığımız maaşı bilmiyomu bu adamlar aldığımız dönerden bile gelir vergisi kesiyolar sonra siz fazla para kazandınız deyip gelir vergisi oranlarını %15 ten %20 ye çıkarıyolar resmen gözleri aldığımız üç kuruş parada hem sen benim eşimin çalıştığı yada memleketimde 4/b kadrosu verdinde benmi tercih etmedim beni 30 yıl doğduğum büyüdüğüm topraklardan alıkoyuyosun yani bunlarınkisi resmen belki abartı olacak ama benim gözümle soykırım yapmaktan farksız gece uyku uyuyamadım arkadaş kaçyıldır sözleşmeli personel alıyolar bu adamlar evlimi yada askere gidecekmi nişanlımı annesi babası hastamı bakacak kimseleri varmı düşünen yok sanki ben esirim onlarda başımızda gardiyan isyanlardayım varya orda olsam kesim ayakkabımı atmıştım kafasına sanki çok fazla bişey istiyoruz bazı hakları verselerdi bize bu sorunlar çığ gibi büyümezdi sağlık bakanında ALLAH korkusuda kalmamış istifaya çağırıyorum sendikalarıda eyleme ya bu bakan gider sağlık çalışanları huzura kavuşur yada bu gidişle çok büyük toplumsal kavgalar anlaşılan bizi polisle yüzyüze düşürecekler illa dağamı çıksak yoksa
dnzkckrty / 22.01.2009

Bence sırf bizi oyalamak yaptıkları .Ama bizde oy verme zamanı geldiğinde lütfen arkadaşlar bunları düşünerek oylarımızı verelimm .Madem tayin vermiyor eş durumundan peki niye becayişi açmıyor.Bu bizim hakkımızken .Birde işte tayin yapılırsa o zaman bulundukları pozisyon boşalır diyor, o zaman becayişi açsınlar, boş kalan pozisyonda olmaz.Bence bu hükümetle hiç birşekilde biz hakkımızı alamıcaz.
mfsm- / 22.01.2009

acaba sayın bakan 4924 ve 4/b pratisyen ve öellikle uzman hekim sayısını bir söyleyebilirmi lütfennn... neymiş oradaki halka aitmişiz fazla maaş aşıyomuşuz(yüksek maaş mıveriyor yüksek vergimi alıyosunuz bundan da bahsetsenize)insanların gözünü boyamak bu kadar kolay işte, madem halkı düşünüyosunuz neden uzman doktorunuz yok bu bölgelerde sözleşmeli neden onlara zorunlu hizmet uyguluyosunuz. bunun sebebi sayın bakanında uzman olmasımı yoksa uzmanlara bu bölgelerde tutmaya gücümü yetmiyor.gücünüz doktor dışı sağlık personeline yetiyor tabiki. sayın bakan orda olduğu sürece değil akp ye benden oy eşimden dostumdan ailemden, konumdan komşumdan bile bir tek oy alamaz
RÜZGAR / 22.01.2009

ne haklısı onlar bizi adaaletli bir şekilde yönetmekle sorumludur.herkese adil davranmak gerekir.nerde kaldı adalet ve kalkınma.her şeyi bilerek kendimiz kabul etmişiz.mecbur ettiniz.bu adama işkence altında her şeyi ben yaptım dedirtmeye benziyor.sen kalk yanındaki 3 çocuktan ikisine şeker ver birine verme.olurmu böyle. biri giyim yardımı alsın,biri alamasın,biri döneri fazla alsın, biri alamasın,biri eş çocuk yardımı alsın,biri alamasın.pardon doğru ya biz istedik
aylin_1206 / 22.01.2009

konuşurken çok mantıklı konuşuyorsun ama benim sözleşmemde 65 yaşında emekli olur yazıyor, böyle bir insanlık ayıbı var mı? 5 sene veya 10 sene burda kalacaksın de bana bi umudumuz olsun.ayrıca yüksek ücret veriyoruz hepsine diyor 4/Bli maaşından haberi yok.ben anladım anlayacağımı bize ne kadro verilir ne eş durumu çıkar.1,5 senedir bir becayişi bile vermediler.diğer kurumlarda çalışan 4/Blilerin eş durumu hakkı var,bazılarının tayin hakkı bile var halkımızın öğretmene,memura ihtiyacı yokmu sadece bize mi ihtiyacı var?neden aynı kadro neden sosyal hak farkı? sağlık bakanını istifa etsin yeter artık!
ömer58 / 22.01.2009

sayın bakan bağlı bulunduğunuz siyasi partinin sloganı olan Adaleti hiç mi hiç uygulayamıyorsunuz bunun farkına varın artık bizler atanmadan öncede buralarda hizmet veriliyordu sanki biz geldik sağlık şifa mı getirdik çalıştığımız birimlerdeki kadrolu ların işleri üzerimize yıkıldı yine aynı düzen devam ediyor mademki sağlık hizmeti insanların yararlanması düşüncesiyle bu şekilde sunulacak o halde çok sevdiğiniz hekimleride sözleşmeli yapın onlara da bizlere vermediğiniz hakları vermeyinde görelim sağlık sektörü noluyor çifte standart yaptığınız bu insanlar sizlerede zamanı gelince çifte oy verecekler hiç merak etmeyin sizi yanılıp oralara getirenler artık adınızın bile oralarda geçmemesi için elinden geleni yapacak emin olabilirsiniz sizler zamanında okul bitirmemişe orman korucusuna kadroya evet derken adil oluyorsunuzda bizler hakkımız olanı isteyincemi olmuyor şunuda bilin ki bu ah sizlerin yakasını bırakmaz aldığınız kul hakkıdır bununlada iki cihanda da yaşanmaz Allah nasıl bilirse öyle yapsın sizi . Sözleşmelinin eşi batıdaysa doğuyamı eş durumu tayini istesin bu nasıl bir anlayış ya batıya tayin istiyorlar diye tayin hakkı kaldırılılr mı 272 657 liniz varmış onları çalıştıramıyorsunuz onlara zmanında her hakkı verdiniz şimdi bize gelince yok iyi valla bunlar yanınıza kalır sanıyorsanız yanılıyorsunuz. En son şunu söylemek istiyorum umarım sayın bakana bi şekilde ulaşır bu mesajım Sayın bakan; bizleri bu işlere SİZ almadınız bunun farkına varın artık hatıra gönüle işe aldırdıklarınızla karıştırmayınız bizleri bizler emeklerinin karşılığı olarak şu anda bu işlerde çalışıyoruz çok para verdiğinizde hikaye çoğu kesinti şeklinde geri alınıyor zaten o yüzden bi selamınızla bu işlere girmedik ki şimdi bizlere zamanında bu kadroların böyle olduğunu bilselerdi falan diyemezsiniz çünkü bu 4b li saçma uygulama sizin hükümetinizden sonra patlak verdi umarım ALLAH HİDAYET VERİR size.
11180 / 22.01.2009

sAYIN BAKANIM O ZAMAN HERKESI MEMLEKETINE VERIN.DOĞULU GUNEYDOĞULU ÇALIŞAN HİÇMİ SAĞLIK PERSONELI YOK.VERİN MILLETI MEMLEKETINE SORUN ÇÖZULSUN.LÜTFEN ARTIK YETER MİLLİ EGITIM BAKANI NEDEN SIZIN GIBI DÜŞÜNMUYO DA ÇALIŞTIRDIĞI PERSONELINE KADRO DUSUNUYOR ACEBA?LÜTFEN BİRŞEYLERI SOYLERKEN BIRAZ ADIL OLALIM....
duygu71 / 22.01.2009

ya gerçekten ben anlamıyorum bu nasıl bir zihniyettir sayın akdağ siz bir gün ailenizden ayrı kalın bakalım ne oluyor bizim gibi insanlar senelerdir ailelerinden ayrı kimimiz yuva kuramıyor kimimiz olan yuvasını yıkmak zorunda kalıyor siz personelinize sahip çıkmazsanız kim çıkacak ben bunu anlamıyorum bu adaletsizliğe ne zaman son verilecek siz doğudaki insanı düşünürken bizleri madur ettiğinizden haberiniz varmı keşke onları düşündüğünüz kadar bizleride düşünseydiniz ve şu anda buraya sitem değil teşekkür mailleri alırdınız burdaki yazılanlar size ulaşıyormu bilmiyorum ama yaptıgınız şey adaletsizlikten başka bişey değil bilginize
aystunc / 22.01.2009

ne diyelim ya pes artık tabiki herkes bilerek sözleşmeli oluyo ama buna kim mecbur bırakıyo ona bakmak lazım tam bir siyasetçi gibi konuşmuş sanki dolu dolu kadrolu alıyoda herkez yok ben sözleşmeli koyun olacam diyo gidiyo üniv.hastanelerine alıyo ondada eş durumu yok buna ne diyecek bir arkadaşımız demiş burada 4924 lü arkadaşlar var aile hekimliğinden doayı köylerde hiçbir personel bırakılmadı anlaşma imzalayan imzaladı imzalamayan toplum sağlığında çay içip bisküvi yiyor buna na diyecek bu bakan gitmediği sürece akp ye oy yok benden
cano / 22.01.2009

tüm sağlıkçı arkadaşların söylediklerine katılıyorum da şu yazıyı okuduktan sonra en sonunda milletveklinin sorusu neden dikkate alınmamaış ve oturuma ara verilmiş onu merak ettim. kendilerince bi açıklama yapıyolar ama gerçekçilikten uzak empati yok. bi de yetkililere şunu sormak istiyorum bu gündemdeki taslak bi hayal ürünü mü yanii??? bu açıklamaya biraz uzak kalıo sanki
beyazım / 22.01.2009

Arkadaşlar daha SİZ bu masalları çok duyarsınız ben 2005 yılında 4924'lü olarak girdim işe, sonunda 2009 da sizden ayrıldım çünkü sağlık sektörü benim ve ailemin sağlığını bozdu istifa ettim ALLAH KALANLARA SABIR VERSİN...
4924fatma / 21.01.2009

cok komik valla sayın bakanım biz o sözleşmeyı her sene imzalıyoruz ama imza zorunluguyla ister imzala ister imzalama demıyosunuz imzamayınca gelinmedi dıye aranıyoruz gelın sozlesmenızı yapalım deniyo gülüyorum artık üzülmüyorum cünkü az zaman kaldı kendımı sartlandırdım istifa etcem işimi cok sevıyorum ebe olmak cok hosuma gıdıyo ama bu zor durumlara artık dayanımıyorum benım yerımde olan sadece ben degılım ama malesef kararımı verdım bakana soleye bılcegım tek bırsey var zor sartlarda imza karsılıgı mecburı yasam sıkıntısı cektımı acaba bızı anlayabılseydi inş bı gün anlar ama o gün cok geçççççççç ben işim için cok fedakarlık ettim hayatımdan saglıgım bozuldu yasantım altüst oldu azmaaşım olsun ama işim olsun saglıgım ve işim önce vs....maaşmış alsın basına calsın ben işimi sevmesem 1 dak bile kalmam ama son gıdyoprum ay ben bu drumdan sıkıldım daha sonra devam etcem yazıma kötü oldum yarabbim cok büyük herseyi yaradanıma sevk edıyorum
laborantos / 21.01.2009

SAGLIK BAKANIDA SOZLEŞMELİ OLSUN VATANDASI BU KADAR SEVIYORSUNUZ AMA BIZIMDE VATANDAS OLDUGUMUZU UNUTUYORSUNUZ
123456 / 21.01.2009

sayın akdağ.öncelikle sözleşmelileri tek çatı altına alın.sosyal hakları verin..boş yerlere tayin hakkı verin.ayırım yapmayın..maaşlarımızıda düzeltin..saygılar
bekir_uguz / 21.01.2009

sayın bakana bazı konularda bende katılıyorum. Aİle kurmunun bu denli hiçe sayıldığı başka bir bakanlık var mı türkiyede. tamam Sözleşmeliye eş mazereti tayin hakkı yok peki neden kadrolu eş sözleşmeli eşin yanına gidemiyor.aile bütünlüğü bozuluyor insanların psikoljisi bozuluyor. Geleceğimizi düşünemez halde yaşamaktan bıktık usandık. 36 bin kişiyi bu insanlar marstan mı getirdi. Bu insanlar bu devlet için önemsizmi bunların nesillerini kesmek mi gerekte birleştirmiyonuz. anlamak mümkün değil. acaba kendileri aynı pozisyonda olsaydı ne derlerdi. yazıklar olsun. Akp bu meseleye çözüm bulmassa tüm 657/A-B-4924 boykot edelim. Koltuk davasına bunlar herşeyi yapar
terslale / 21.01.2009

yahu bu işİn olUru yok diye tutturursak tabi olmaz....ROTASYON YAPSIN SAĞLIK BAKANLIĞI DİYE YIRTIYORUZ KENDİMİZİ...ZORUNLU HİZMET GETİRSİN HAKKARİYE ŞIRNAKA..3-4 YIL CANIMA MİNNET..SEVESEVE GİDERİM GÖREVİMİ YAPARIM..MİLLİ EĞİTİMDE NİYE BÖYLE Bİ DURUM YOK..ALLAHIM HALDEN ANLAYAN BÜYÜKLERİMİZİ BAŞA GETİR..
zebercet / 21.01.2009

sayın bakan neden bizede polisler gibi rotasyon hakkı vermiyorsun birçok bakanlık doğuda güneydoğudaçalıştıracak eleman buluyorda sizmi bulamıyorsunuz neden bize çözüm bulmuyorsunuz yazık değilmi bize
kucukkanun / 21.01.2009

hey gidi hey bakanımız çok doğru söylüyor. Ben bir çevreci olarak kpss den 100 üzerinden 90 alırsan 4b lisin 90 ın uzeri alırsan kadrolusun hakkını tanıdı ben 90 alabıldım ondan sözleşmeli oldum. bakanım bana kadrolu ol bu maaşa çalış 4924 ol bu maaşa çalış ve özluk hakların bunlar olsun 4b lı olursan bu maas ve bu özluk hakların olur tercihlerini verdi ben 4b lıyı seçtim ben istedim. Bakanım sız buraları okumazsınız ama ben içimi rahatlatayım dıye yazıyorum bu devırde ınsanları aciz buldunuz ezmeyin çocukları annesiz babasız büyütmeyin allah bunlaın hesabını sorar
sude44 / 21.01.2009

sayın bakanımız biz atanırken normal kadro açtıda biz tercih etmedik mi?şimdi de bizlerin bilinçli tercih yapmış olduğumuzu vurguluyor.üniversiteyi bitirdik.mesleği icra etmek için de normal kadro açılmadı.haliyle bizlerde 4/b li olarak çalışmak zorunda kaldık.tercih yapmazsaydım ne yapacaktım.sağlık bölümünü boşamı okuduk.resmen sağlığı bitiriyorlar.özelleşecekse özelleşsin.çünkü artık istifalar çoğalıyor.özel hastanelerde 4/b linin algdığı ücreti veriyor.sayın bakan ona göre ücret verdiklerini söylüyor.bir ömür doğuda 1 milyar maaşla kim çalışır.yazıklar olsun bu meslekten nefret ettirenlere.eşim batı tayinine tabii.o orda 8 yıl ben burda bir ömür çalışcam.yıktığı bu ailelerin hesabını hangi vicdanla verecekler.Allah millieğitim bakanının vicdanında bir bakan nasip etsin.sağlıkçılara mecburi hizmet verse doğuda boş kalmaz,batıda.türkiyede okadar kurum doğuyu batıyı nasıl boş tutmuyorsa sağlkı bakanıda bunu örnek alsın.asker, polis nasıl çalışıyosa bizde öyle çalışalım.yada artık sağlık bakanı değişsin lütfen.saygılarımla...
BEDİR / 21.01.2009

birisi vekillerin iş güvencesine dair bakana ulaşamaz mı?
kirpik / 21.01.2009

sayın bakan alsın 4924 lü çalışan maaş bordrosunu baksın bakalım her ay maaşımız nasıl eriyor.yüksek maaş veriyolarmış neden vergi dilimine brüt maaştan giriyoruzda zam verilirken net maaştan çelişkiye bakarmısınız.her sene aldığınız sözleşme bedeli çabası.mutemetler zaten burunlarından kıl aldırmıyorlar sözleşmeli personel maaşını sorunca kendi ceplerinden veriyorlarya.hepiniz Allaha havale edildiniz 4924 ler tarafından.sendika sendika onlarda fasa fiso başka hiç bişey yok.ARTIK YETER diyorum .
yasemin_55 / 21.01.2009

sayın sağlık bakanım diyorki kişiler tercih yaparken eş durumu tayin haklarının olmadıklarını bile bile tercih yaptılar.EVET BU DOĞRU.şimdi eşdurumu tayin hakkı istemekte haksız oldumuzu söylüyorlar.biz sağlık çalışanları ya aç kalacaz yada eşimizin yanına gidemeyecez diye atanmayacaz öylemi?diyorki bakanımız aynı yere tercih yapsınlar.yaptık ama tuttu mu tutmadı aynı yere bi başkası atandı ben atanamadım ne olacak şimdi. eşimizden ayrı kalacaz diye ya atandığımız yerlere gitmeyecez(bu durumda boş pozisyon kalacak şey diyecekler ondan sonra atandılar ama gitmediler) yada açlıktan nefesimizin kokusu 3 günlük yoldan duyulacak. ayrıca sağlık bakanımız diyorki dolgun maaş veriyoruz allah aşkına memur maaşına yapılan %2 lik zamın neresi dolgun topu topu 850-900 milyon(4/B) arasındaki maaşla kirayı mı ödeyecen, elektiriğimi, suyu mu, apartman aidatını mı,yakıcak parasını mı,çocuğun bakıcı parasını mı, mutfak masrafını mı aç kalmamak için yılda 20 günlük tatille çalışıyos işçi gibi, nerde karşılığı. bunun arkasınsından da başbakanımız diyor ki çocuk yapın. ya yanlış anlaşılmasın da eşler bir araya gelmeden çocuk nasıl yapacaklar çok merak ediyorum.BEN DİYORUM Kİ MADEM DOĞUYU BOŞ BIRAKMAK İSTEMİYORLAR O ZAMAN 2 YIL ZORUNLU GÖREV VERSİNLER AMA HERKES EŞİNİN YANINDA OLSUN.BUGÜN BU EŞ DURUMU TAYİNİNİ MEB ÇÖZMÜŞKEN SAĞLIK BAKANLIĞI NEDEN İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMIYOR ANLAMIYORUM..
ari_fe / 21.01.2009

sayın bakanım bir taraftan doğrusun ama memleketimize gide bilmek için istifamı etmemiz lazım ben 58 yaşında emekli olacağım o yaştan sonra mı memleketime gideceğim bence süre sınırlaması olsun sonra normal memur maaşını verip bizi memleketimize gitme hakkı verilsin
atomuc / 21.01.2009

bakanımızın açıklamsını merakla ve umutla okudum. ama herzaman ki gibi hayal kırıklığına uğradım. benim düşünceme göre bakanın haklı olduğu yerler var ama bakanımızın düşünemediği de şeyler dah a fazla. ben 4924 lü atanırken kimse bana tercih hakkı vermedi kadrolu olur musun diye. ama özellikle günümüz şartların da işin cook önemli olduğu ortada. 2004 den bu yana sağlık bak. kadrolu personel alımı yapmadı. ya bu ülkede sadece sağlık bak. yok. bir köyde sağlık ocağı varsa okul da var. ama okula atanan 4B li öğretmenin bakanı ben 3 senesini 5 senesini doldurana kadro verecem diyor . sağlık ocağında çalısan personel 5.YILINI doldurmasına rağmen umutsuzca bekliyor. bırakın 3-5 yılı 10 seneye bile razı. umarım herşeyin hayırlısı olur.
4924meral / 21.01.2009

sayın bakanıma sormak istiyorum belirli bir yere alınıp o köye ait elamansak niçin aile hekimliğine geçilirken bizim kadrolarımızı ilçe merkez tsm lerine aldılar köyde biz 2 ebe 1 doktor çalışıyorduk aile hekimliğine geçilmeden doktoru diyaliz kursuna alıp sonrasında başka bir ilçede görev verdiler nasıl gitti biz nasıl tsm ye geldik oradaki halk şimdi aile hekimliğiyle bizim verdiğimizden daha iyi mi hizmet alıyor.1996 mezunuyum 2005 te 4924 lü olarak atandım başka türlü memur olabiliyordum da ben mi sözleşmeli olmak istedim yıllardır torpili olan alındı biz baktık özelde 3 kuruşa çalıştık maaş yüksek diyor 2kira,2elektrik,2su artı yol parası cabası çocuklarımızı günlerce bazen haftalarca göremiyoruz.bari 2-3 yılını doldurmuş olana kadro verilip yeni başlayanları sözleşmeli alsınlar herkes mecburi hizmetini yapmış olur çünkü başka türlü torpilleri engelleyip eleman tutamıyorlar. akp hükümetinde de 2004 ten sonra torpille kpss ye bile girmeden tepeden atananlar var bu ilçede biz sınavla bile buralara layık görüldük bu dünyanın öbür dünyası da var torpil yapandan da yaptırandandan da hakkımız sorulacaktır hakkımız helal değildir bu böyle bilinsin çocuklarım her telefonda her vedalaşmada ağladığı sürece


Sözleşmeli Çalışanların Yüzde 84'ü Ailesinden Ayrı
Sözleşmeli çalışanların yüzde 84'ü ailesinden ayrı

Sözleşmeli Değil Kadrolu Personel Alınsın
Sözleşmeli değil kadrolu personel alınsın



Etiketler Akdağ, ,Mecliste ,Sağlıkçıları ,İlgilendiren ,Soruları ,Cevapladı ,





Flaş Recep Akdağ'dan Önemli Açıklamalar
flaş recep akdağ'dan kadro sinyali
Kullanıcı Adı :
Şifre :
Şifremi Unuttum | Üye Ol

Personel
Sağlık
Personel Sağlık.NET Haber Data © 2006-2010 Tüm hakları saklıdır. / ANKARA
İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz.
Sitene Haber Ekle
Rss Akışı